Terug naar blogs

Houten / 28 juli 2020

NIEUWS: SAMENWERKING LCB GROUP & SMART GROUP

Geplaatst door Alex Hofstra

Deel deze blog:

Organisaties worstelen vaak met de vraag hoe zij de klant beter centraal kunnen stellen, hun processen kunnen optimaliseren en goede standaarden kunnen opstellen en borgen. Het is bekend dat Lean (of continu verbeteren) hiervoor de beproefde methodiek is, maar hoe je dit concreet vorm geeft is de uitdaging.

Soms heeft een aantal medewerkers een Yellow of Green Belt opleiding gevolgd, maar lukt het nog niet om het geleerde in de praktijk te brengen. “En hoe nu verder?”, is dan de vraag.

Behalve dat het antwoord voor iedere organisatie anders is, wordt vaak vergeten dat het Lean werken niet iets is “wat je er even bij doet”. Lean werken wordt echt waardevol als het een onderdeel is geworden van het werk en daarmee van de cultuur in een organisatie.

Als een organisatie hier echt voor wil gaan, is meer nodig dan alleen het opleiden van medewerkers. Vanuit veranderkundig perspectief moeten de juiste stappen eerst gezet worden om Lean denken en Lean management werkelijk te laten landen.

Met de samenwerking tussen @LCB en @Smart Group wordt juist de krachtige combinatie van Lean en veranderkunde vorm gegeven in zowel de dienstverlening als in de maakindustrie. Deze samenwerking leid tot een integrale aanpak voor de klant.

Wil je meer weten neem dan contact op een van beide Black Belt specialisten Gijs Wijers (directeur LCB Group) of Alex Hofstra (organisatie adviseur Smart Group).